Auto Shoppers op YouTube

92% van de auto shoppers bezoekt YouTube elke maand. Maar waar kijken ze dan naar, wanneer kijken ze en wat is de beste manier om ze te bereiken door middel van video? Een nieuw onderzoek van Compete onthult het Auto shoppers kijkgedrag.

Interessant is dat op Youtube Automotive video’s het meeste worden bekeken op woensdag, donderdag en vrijdag. Dit zou u kunnen gebruiken om showroom traffic in de weekeinden te verhogen. Verder blijkt uit de infographic dat men het meeste tussen 18:00 en 22:00 naar filmpjes kijken.

Er zijn drie belangrijke punten om uw Youtube netwerk goed op te zetten.

Hoe u uw doelgroep dient te bereiken.
Integreer uw merk of bedrijf.
Zet een eigen YouTube kanaal op.

In onderstaande infographic worden deze 3 punten toegelicht.

auto_youtube_infographics

2 Comments on “Auto Shoppers op YouTube

  1. Ja, en dit is nog maar een heel beperkt deel van het verhaal. Want je moet dan wel specifiek die autokopers bereiken. Google heeft daar ook de tools voor. D.m.v. het zoekgedrag, website bezoek en bekeken video’s kan Google haarfijn identificeren of iemand daadwerkelijk koopgedrag vertoond en kan ook vastleggen naar welk merk de interesse uit gaat van de koper. Daarnaast nog categorien als ‘4×4’ en of iemand op zoek is naar banden. Dit wordt vastgelegd in een cookie en vervolgens kun je als adverteerder targetten op mensen met daadwerkelijk koopgedrag en voor welk merk. Je target dan je video en banners specifiek alleen op die doelgroep…. Leuk toch?

    • Beste Wilbert, je hebt gelijk dat een target de video nog veel specifieker maakt en dat je er dus nog veel meer uit kunt halen. Tijdens de Autocon2013 conferentie heb ik een workshop van Google bijgewoond waarbij ze de targeting van Google Wildfire toonde. Als je dat ziet dan kun je heel specifiek targeten. Kijk maar eens naar dit artikel over Google Wildfire. Hier gaat het specifiek over Facebook maar dit is dus ook mogelijk met YouTube.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.