De dood van de traditionele verkoper & dealer!

traditionele verkoper

Vandaag stonden maar liefst 40 workshops op het programma bij Autocon2013, dat betekende keuzes maken, moeilijk, want de een is nog interessanter dan de andere.

Uiteindelijk heb ik voor het volgende gekozen:

  • Why Facebook Advertising?
  • Best Practice for handling & responding to third party leads.
  • Dead of the traditional salesperson & Dealership
  • Google Wildfire – Dealer success stories using social media advertising

De presentatie van Google Wildfire zal ik in een ander stuk bespreken.

Maar kijken we naar al deze onderwerpen dan kun je duidelijk zien dat we met z’n allen een nieuw tijdperk betreden qua adverteren.

Een tijdperk dat niet door iedereen wordt omarmt, niet in Nederland, nog hier in Amerika.

Als u onderstaande filmpjes ziet moet u wel tot de conclusie komen dat je passie moet hebben bij je werk want anders red je het niet. Maar niet alleen passie voor je zelf maar de passie moet je ook overdragen op anderen.

Steve Jobs vertelde in dit stukje wat je nodig hebt om succes vol te zijn. En dat dit werkt blijkt wel uit het succes wat hij behaalde met Apple.

Maar hoe breng je de passie over op je personeel?

Begin eenvoudig, deel minimaal de dingen die ze horen te weten. Bij het zien van dit filmpje zal bij velen het schaamrood bij op de kaken komen. Maar vraag u zelf eens af, weten mijn medewerkers wel wat we doen. Hoeveel we uitgeven en in welke media? Zijn ze op de hoogte van acties?

Ik weet haast zeker dat de antwoorden bij veel medewerkers het zelfde zijn als in dit filmpje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.