Het gedrag van de mobiele automotive shopper
Hoewel de opkomst van mobiel en tablets niets nieuws is, blijkt uit de nieuwe gegevens wat het gedrag van de mobiele automotive shopper is.
Uit onderzoeken van grote Amerikaanse bedrijven komen de volgende resultaten.
“De opkomst van mobiel en tablets is fundamenteel voor het veranderende zoekgedrag bij het zoeken naar auto’s.”
94% van de millenniums gaan online om informatie in te winnen over de dealer waneer ze zoeken naar een nieuwe auto. 44% zal gebruik maken van hun mobiel bij de dealer
Aldus Ebay Motors.
“Als dealers geen mobiele strategie hebben dreigen ze een waardevol publiek te verliezen.”
14% van de vrouwen in de leeftijd 25-49 gebruiken alleen hun mobiel. Ze hebben toegang tot internet via uitsluitend hun mobiel of tablet en niet via pc’s.
Aldus Jumptap
23% van de consumenten maakt gebruikt van meerdere apparaten om te zoeken naar auto’s.
Multi-device-gebruikers beginnen hun auto zoekopdracht op een mobiel apparaat.
Aldus AutoTrader.com
48% van alle auto zoekopdrachten afkomstig van een mobiel apparaat
Aldus de senior digitale manager van Chrysler
Waarom zo’n grote nadruk op mobiel?
Omdat de millenium generatie voor de autodealer de komende periode een cruciale doelgroep is die u bedrijf op deze mannier zal benaderen.
Voor het complete onderzoek kijkt u hier: dealerrefresh.com