Website hoogtepunten van 2013.

Website hoogtepunten van 2013.
Top 5 meest gelezen artikelen op www.rogiersmulders.nl
Op no 1.
Praktijk voorbeeld hoe social media u kan helpen. In dit artikel bespreek ik hoe Bol.com laat zien hoe social media helpt bij het oplossen van een klacht. Bol.com maakt via social media van een klacht een order en dus positieve reclame.
Op no 2.
3 dingen die een nieuwe verkoper moet doen. In dit artikel ziet u een filmpje van Grant Cardone en waar u volgens hem op moet letten bij nieuwe auto-verkopers? Grant Cardone geeft zijn visie en verteld welke 3 eigenschappen ze moeten tonen?
Op no 3.
Psychologie om je website conversies te verdubbelen. In dit artikel laat ik u zien hoe u psychologie kunt gebruiken om de website conversie te verdubbelen. A-B Testen en Eye tracking zijn daar een onderdeel van. In dit artikel een presentatie van Amir Amirrezvani welke ongeveer 1 uur duurt maar welke elke site bouwer/eigenaar gezien moet hebben!
Op no 4.
De dood van de traditionele verkoper & dealer! Dit artikel schreef ik tijdens de Autocon 2013 in Las Vegas. Op deze dag werden de aanwezigen met hun neus op de feiten gedrukt en moesten ze wel tot de conclusie komen dat je passie moet hebben voor je werk want anders red je het niet. Maar je moet niet alleen zelf passie hebben je moet deze passie ook op anderen overdragen. Een mooi voorbeeld hiervan is het filmpje met Steve Jobs.
Op no 5.
5de #ISG20 met Brian Pasch een groot succes! Brian Pasch’s workshop had ik tijdens de Autocon 2013 gevolgd. Maar niemand minder dan Paul de Vries van NieuweAutokopen haalde Brian Pasch naar Nederland. Tijdens de 5de #ISG20 gaf Brain een 4 uur durende presentatie. In dit artikel een samenvatting.
De gem. tijd van het artikel “Psychologie om je website conversies te verdubbelen” was het langste met ruim 11 minuten.
Belangrijkste social media:
Op no 1.
Twitter
Op no 2.
Linkedin
Op no 3.
Google+
Op no 4.
Facebook
Linkedin levert procentueel de meeste nieuwe bezoekers. Maar wat opvalt is dat Google+ de meest kwalitatieve traffic levert met de laagste bouncepercentage en de hoogste gem. bezoekduur en de meeste pagina’s/bezoek.
Belangrijkste device:
Op no 1.
Desktop met 55%
Op no 2.
Mobiel met 36%
Op no 3.
Tablet met 9%
Bijna de helft van de bezoekers komt via een mobiel device (mobiel & tablet) en via deze devices komen ook nog eens de meeste “nieuwe” bezoekers. Dit toont maar weer eens aan hoe belangrijk het is om een site te hebben die het stijgend aantal mobiele bezoekers kan bieden wat ze zoeken.
Al deze gegevens en nog veel meer zijn uit Google Analytics te halen. U wilt als bedrijf natuurlijk ook weten waar uw bezoekers vandaan komen, wat bezoekers op uw site bekijken, welke portals u de meeste bezoekers levert. U kunt het allemaal zelf meten. en zoals het spreekwoord zegt: “Meten is weten” ook in 2014.