Impact Social Media lager dan die van Traditionele Media

ING heeft onderzoek gedaan naar de impact van Social Media onder 1.515 consumenten. Dit zijn hun bevindingen.

  • Het gebruik van social media is in 2013 niet gestegen maar gelijk gebleven.
  • Online nieuws sites worden het meest gebruikt gevolgd door websites van kranten.
  • Consumenten komen regelmatig in contact met nieuws via social media.
  • Nieuws via social media wordt minder betrouwbaar gevonden.
  • Impact van social media is gelijk aan traditionele media.
  • Jongeren worden sterker beïnvloed door social media.

Het blijkt dat Facebook nog steeds het meest gebruikte social media platform is gevolgd door Youtube en Google+.
Het is verder opvallend dat vooral jongeren tussen de 18 en 34 gebruik maken van deze platformen.
Als je deze leeftijden ziet en de daarbij behorende platformen, dan zou ik, ook al betreft het hier een onderzoek naar financiële diensten en berichten, zorgen dat ik op deze platformen te vinden ben. Want de leeftijd van 18 tot 34 is ook de doelgroep die uw auto’s koopt!social v.s. traditionele media

Hieronder ziet u het gehele ING onderzoek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.